قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / مقالات / عمومی و متفرقه / رشته تربیت بدنی / دانلودتاثیرهشت هفته تمرینات پیاده روی منظم برمیزان شادكامی و سلامت روانی سالمندان زن2020

دانلودتاثیرهشت هفته تمرینات پیاده روی منظم برمیزان شادكامی و سلامت روانی سالمندان زن2020

دانلودتاثیرهشت هفته تمرینات پیاده روی منظم برمیزان شادكامی و سلامت روانی سالمندان زن2020

تاثیرهشت هفته تمرینات پیاده روی منظم برمیزان شادكامی و سلامت روانی سالمندان زن

سالمندان قشری از جامعه هستند كه در دنیای معاصر همگام با پیشرفتهای عظیم صنعت، علم و تكنولوژی به عنوان جمعیت رو به رشد با نیازهای ویژه محسوب می شوند

مشخصات فایل

تعداد صفحات 6
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی تربیت بدنی

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته تربیت بدنی

تاثیرهشت هفته تمرینات پیاده روی منظم برمیزان شادكامی و سلامت روانی سالمندان زن

 
مقدمه
سالمندان قشری از جامعه هستند كه در دنیای معاصر همگام با پیشرفتهای عظیم صنعت، علم و تكنولوژی به عنوان جمعیت رو به رشد با نیازهای ویژه محسوب می شوند طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی(Who)  دوران سالمندی عبور از مرز 60 سالگی است. موقعیت عاطفی سالمندان تحت تأثیر عواملی از جمله كاهش سلامت جسمی و ضعف جسمانی، كاهش روابط اجتماعی و غیره قرار می گیرند. از جمله روش‌های مؤثر برای حفظ سلامت روانی و كاهش تنش‌های روحی و روانی و سازگاری بیشتر افراد سالمند، انجام فعالیت بدنی و ورزشی می باشد(1). تحقیقات متعددی نشان داده است كه ورزش و تمرینات بدنی آثار مثبتی بر سلامت جسمانی و روانی دارد.
 
در فراتحلیلی كه پلنت و روبین (2006) به منظور بررسی تأثیر ورزش بر سلامت روانی انجام دادند، به این نتیجه رسیدند كه تمرینات ورزشی موجب بهبود خلق و خوی سلامت روانی، افزایش خودباوری و عزت نفس افراد شركت كننده می گردد(10). مك كونویل (2003) نه فاكتور را در ایجاد شادكامی و سلامت روانی مهم دانسته كه یكی از مهمترین آنها پرداختن به ورزش و فعالیت‌های بدنی است(3). نتایج بدست آمده در این خصوص، نه تنها در بین جوانان و افراد میانسال نمود دارد، بلكه افراد سالمند نیز می توانند از این برنامه‌ها بهره مند شوند. مروری بر تحقیق بلومنتال و ایمرسی (2002) در خصوص آثار بلند مدت تمرین بر عملكرد روانی در زنان و مردان سالمند نشان می دهد، افرادی كه 14 ماه تمرینات ورزشی هوازی را انجام داده بودند، بهبود 10 تا 15 درصدی در ظرفیت هوازی داشتند كه همراه با آن بهبودی متوسطی را در برخی از عوامل روانی تجربه كرده بودند(4).
 
در تحقیقی كه نورول و مارتین (1998) انجام دادند، كاهش افسردگی در افراد شركت كننده در فعالیت‌های هوازی را بیشتر از سایر تمرینات گزارش كردند(8). در تحقیقات گذشته، تمرینات بدنی  به عنوان عامل مؤثری در سلامتی جسمانی و روانی افراد مورد تایید قرار گرفته است. با وجود این، بحث و بررسی در زمینه تأثیر فعالیت‌های بدنی و ورزشی بر سلامت جسمانی و روانی افراد سالمند همچنان ادامه دارد. لذا هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر هشت هفته تمرینات پیاده روی منظم برمیزان شادكامی و سلامت روانی سالمندان مرد بود. 
 
 
کلمات کلیدی:

پیاده روی

سلامت روانی

سالمندان زن

 
 
فهرست مطالب
تاثیرهشت هفته تمرینات پیاده روی منظم برمیزان شادكامی و سلامت روانی سالمندان زن 1
مقدمه 1
جدول1- شاخص های آماری مربوط به خصوصیات روانی سالمندان زن در پیش و پس آزمون 3
بحث و نتیجه گیری: 4
منابع: 6
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
دانلودتاثیرهشت هفته تمرینات پیاده روی منظم برمیزان شادكامی و سلامت روانی سالمندان زن2020
معرفی رشته تربیت بدنی
مقالات تربیت بدنی ، دانلود پاورپوینت
تربیت بدنی رشته میان رشته ای می باشد که از علوم مختلف برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان استفاده می کند. این رشته از یک سو مشتمل بر یکسری رشته های پایه ی پزشکی می باشد تا جایی که فارغ التحصیل آن تا حد یک پزشکیار با جسم انسان آشنا می شود و از سوی دیگر بخشی از دروس این رشته شامل علوم تربیتی است تا دانشجوی این رشته با تنش و واکنش انسانها آشنا شود و بتواند به عنوان یک مربی با ورزشکاران یا دانش آموزان به درستی برخورد کند.
و بالاخره یک بعد این رشته شامل علوم ورزشی می شود یعنی دانشجو، علوم ورزشی را به صورت علمی و عملی آموزش می بیند تا بتواند در رشته های مختلف ورزشی مهارت داشته باشد و همچنین توانایی تحقیق در علوم ورزشی را به دست بیاورد.

توانایی های لازم رشته تربیت بدنی

دانشجوی این رشته باید از کودکی ورزشکار باشد. چون یکسری از مهارت های پایه ای را مثل ژیمناستیک و یا دومیدانی که نیاز به هماهنگی کامل عصب و عضله دارد، نمی توان در بزرگسالی فراگرفت. در ضمن افرادی که از کودکی اهل

ورزش هستند، انگیزه ی بیشتری برای فراگیری مطالب علمی و عملی از خود نشان می دهند. گفتنی است که قد آقایان داوطلب رشته تربیت بدنی باید حداقل ۱۶۵ سانتی متر و خانم ها ۱۵۸ سانتی متر باشد (قهرمانان تیم ملی از شرط یاد شده مستثنی هستند) و حداقل دید چشم آنها باید باشد. گفتنی است که این رشته بصورت نیمه متمرکز دانشجو می گیرد. یعنی در یک آزمون عملی مهارت، آمادگی و توانایی جسمی دانشجویان سنجیده می شود.

موقعیت شغلی رشته تربیت بدنی در ایران

فارغ التحصیل تربیت بدنی می تواند به عنوان مربی و مسوول ورزش در وزارتخانه ها و بعضی از وزارتخانه ها که بخش تربیت بدنی دارند، فعالیت کند. همچنین می تواند در ساخت وسایل و البسه ورزشی مشاور یک طراح باشد. چون نظرات یک کارشناس ورزشی نقش موثری در بهبود وسایل ورزشی دارد. در کل فارغ التحصیل این رشته اگر فرد فعالی باشد، هیچ وقت بیکار نمی ماند چون می تواند به عنوان مربی در باشگاههای ورزشی آزاد فعالیت کند و یا به عنوان مربی، کارشناس یا مربی بدنسازی جذب سازمان تربیت بدنی شود.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)

دیدگاه خود را ثبت کنید